torsdag 10 januari 2019

Enkla noter för piano/gitarr, The Final Countdown


Hej alla musikälskare, ni som sitter vid datorn och läser min blogg inlägg!

 Efter ett lååååång uppehåll är jag här igen.
Jag blev uppmärksam innan Jul att några har kommenterat min inlägg tidigare. Ber om ursäkt för att inte svarat och inte lagt ut nya noter, inspelning.
Jag fixade noter nu för den här klassikern, The final Countdown.
Höger handen som vanligt spelar melodin. Vänster handen kör ackordkompet.
börja med höger handen och lägger ut snart en inspelning hur du ska spela med vänster. Melodin är relativ lätt att lära sig på nybörjare nivå. Att spela vänster kräver lite mer övning, men om du är motiverad då går det naturligtvis. än so länge skriver jag ihop vilka toner du ska ha i olika ackord.
Rätt många ackord men för att underlätta kan du spela grund ackord istället för sus eller 7 ackord. Till ex. spela en B istället för B/ eller Bsus

Lycka till!

Em:   E, G,B
C: C,E,G
Am: A,C,E
D: D,F#,A
G: G,B,D
B: B,D,F#
Bsus: B,E,F#
B7: B,D,F#,A
D7: D,F#,A,C
Dsus4: D,G,A




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar